.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اسامی منشوری های لیگ دهم

پشت پرده تعلل سازمان ليگ فدراسيون فوتبال و تلاش نافرجام سردار عزيزمحمدي براي دست به سر كردن خبرنگاراني كه فهرست تازه مربيان منشوري را جست‌وجو مي‌كنند، روزهاي پرمشغله متوليان ستاد منشور اخلاقي خودنمايي مي‌كند.
پس از درز پيدا كردن خبر منشوري بودن نادر دست‌نشان در محافل رسانه‌اي، مديران باشگاه نفت تهران مكاتبات مفصل و كشداري با فدراسيون فوتبال داشتند. پاسخ استعلام باشگاه نفت البته هرگز به‌طور رسمي اعلام نشد اما با كنار رفتن دست‌نشان از سرمربيگري اين تيم مسلم شد كه پرونده پاكسازي فوتبال ايران توسط نهادهاي خاص مفتوح شده است.

روش سازمان ليگ براي حذف مربيان منشوري هم ويژه و منحصر به فرد است. سازمان ليگ از آغاز طرح پديده‌اي به نام منشور اخلاقي، سعي دارد طي مكاتبات خصوصي با مديران باشگاه‌ها، آنها را از استخدام مربيان مورد‌دار منع كند و اطلاع‌رساني به اين مربيان نيز به صورت كاملا خصوصي انجام مي‌شود.
چنين سازوكاري البته به دليل فقدان مدارك مستدل و براي پيشگيري از شكايت رسمي مربيان مذكور در دستور كار قرار گرفته. چنانكه دو روز پيش راي پرونده شكايت حميد درخشان از يك سايت دولتي كه او را به دريافت رشوه و تباني در هفته‌هاي پاياني ليگ نهم متهم كرده بود، اعلام شد.

دفاعيه سايت مذكور كه با استناد به اظهارات عليپور، دبير ستاد منشور اخلاقي چنين اتهامي را مطرح كرده بود پاي مديران فدراسيون فوتبال را نيز به اين ماجرا باز كرد و همين مسئله باعث شده براي جلوگيري از تكرار چنين ماجرايي، هرگونه خبر يا نظري در مورد مربيان منشوري مسكوت بماند. با افزايش تعداد مربياني كه با عناوين مختلف در مظان اتهام قرار گرفته‌اند و به ناچار بايد در حاشيه، تماشاگر فوتبال باشگاهي ايران باشند، دايره مربياني كه در سطح ليگ برتر فعال هستند نيز محدود شده است.

چنانكه حسين فركي، پس از سال‌ها زندگي در سايه اكنون در قامت سرمربي يك تيم ليگ برتري مشاهده مي‌شود و فصل آينده روي نيمكت نفت تهران خواهد نشست. ساز و كار جذب مربي در ليگ برتر نسبت به سال‌هاي گذشته دستخوش تغييرات اساسي شده. پچ‌پچ‌ها و حرف‌هاي درگوشي كه به‌رغم تمهيدات فدراسيون‌نشين‌ها از اتاق‌هاي ساختمان فدراسيون فوتبال به بيرون درز پيدا كرده از محروميت هفت مربي در آستانه آغاز ليگ دهم حرفه‌اي حكايت دارد. ليست هفت نفره‌اي كه هرگز به‌طور رسمي در اختيار رسانه‌ها قرار نمي‌گيرد. شامل اين مربيان است:

1 - فرهاد كاظمي: كش و قوس بين سرمربي فصل گذشته فولادگستر و رئيس سازمان ليگ به نتيجه نرسيد. اين در حالي است كه نظارت ستاد منشور اخلاقي از اين فصل شامل ليگ دسته اول هم شده و در اولين اقدام فرهاد كاظمي به حكم سازمان ليگ از ادامه همكاري با تيم فولادگستر تبريز منع شده است. اينكه كاظمي به‌رغم رقم زدن نتايج قابل اعتنا با فولادگستر و هدايت اين تيم به فينال جام‌حذفي پس از پايان قراردادش مورد اقبال هيچ تيمي قرار نگرفت عجيب به نظر مي‌رسد. بعدها مشخص شد براي تطهير فضاي ليگ دسته اول، سازمان ليگ، رابطه مربيان منشوري با باشگاه‌هاي ليگ يكي را هم قطع كرده است.
2 - فيروز كريمي: سرمربي موفق فصل گذشته داماش كه اين تيم را تا آستانه صعود به ليگ برتر پيش برد، در بلاتكليفي به سر مي‌برد. فيروز كريمي كه به عنوان متخصص هدايت تيم‌هاي دسته‌اولي به ليگ برتر، پس از امضاي قرارداد با فولادگستر در انتظار پاسخ قطعي سازمان ليگ به مديران اين باشگاه به سر مي‌برد پس از چند روز سردرگمي در نهايت قراردادش با اين تيم لغو شد. اين در حالي است كه هنوز كسي نمي‌داند چرا اين مربي در حساس‌ترين مقطع ليگ دسته اول توسط امير عابديني، مديرعامل داماش اخراج شد.
3 - فراز كمالوند: در مورد سرمربي محبوب هواداران تبريزي خبرهاي متناقضي به گوش مي‌رسد. در حالي‌كه نام فراز كمالوند در فهرست مربيان منشوري به چشم مي‌خورد، سردار جعفري كه امروز رسما به عنوان مديرعامل جديد تراكتورسازي معرفي شد به اتفاق سردار پورجمشيدي، رئيس هيات مديره و فرمانده لشگر 31 عاشوراي تبريز مشغول مكاتبه و رايزني با رئيس سازمان ليگ هستند. با در نظر گرفتن اين فرضيه كه بازيكنان منتسب به اين مربي در غياب او كارآيي سابق را نخواهند داشت و ترس از سقوط اين تيم در اولين سال فعاليت مديران جديد باشگاه تراكتورسازي، تلاش براي تبرئه سومين «ف.ك» آغاز شده است. مديران سياسي، ورزشي تراكتورسازي متعهد شده‌اند در صورت صدور كارت مربيگري كمالوند در ليگ دهم، فصل آينده با منشوري بودن و محروميت او مخالفتي نداشته باشند. جبهه‌گيري عزيزمحمدي در مقابل چنين پيشنهاد نامتعارفي وضعيت پرونده كمالوند را مبهم جلوه مي‌دهد. باشگاه تراكتورسازي براي جلوگيري از درز كردن خبر منشوري بودن كمالوند، از ورود خبرنگاران تبريزي به اردوي اين تيم ممانعت مي‌كنند و پس از بازگشت از تركيه، اردوي تهران را در سكوت خبري پشت سر مي‌گذارند.

4 - نادر دست‌نشان: سرمربي فصل گذشته نفت تهران چندين روز صبر كرد تا پاسخ استعلام فدراسيون فوتبال به مديران اين باشگاه اعلام شود. دست‌نشان در همين فاصله مصرانه خواستار اعلام نوع تخلفش شده بود اما پس از اعلام رسمي نام حسين فركي به عنوان سرمربي جديد نفت، احتمال مي‌رفت كه نام اين مربي هم در فهرست مربيان منشوري قرار بگيرد.

5 - وينكو بگوويچ: مرد كروات، به‌رغم كارنامه نسبتا روشني كه پس از سال‌ها فعاليت در فوتبال ايران از خود به جا گذاشته، از نگاه ستاد منشور اخلاقي فاقد صلاحيت مربگيري- در ليگ برتر و ليگه دسته اول است. بگوويچ فصل قبل با آلومينيوم اراك تا آستانه صعود به پلي‌آف ليگ دسته اول پيش رفت و به‌واسطه عملكرد مثبتش منتظر چراغ سبز مديران اين باشگاه براي تمديد قرارداد بود اما يك تماس تلفني مانع ادامه كار او در ليگ دسته اول شد. بگوويچ كه پيش از اين به عنوان تنها مربي منشوري فوتبال ايران به ليگ يك تبعيد شده بود به گواهي يكي از همكاران سابقش فعاليت‌هاي وسيعي در عرصه دوپينگ داشته و به دريافت پول از بازيكنان نيز متهم است. شايعه دوپينگ تعدادي از بازيكنان فولاد كه يك‌سال پس از رفتن بگوويچ برملا شد و همچنين حراج پيراهن تيم‌ملي اميد در زمان مربيگري او هنوز از خاطر اهالي فوتبال پاك نشده است.

6 - پيمان صاحب جمعي: نام دستيار هميشگي فراز كمالوند هم در فهرست جديد مربيان منشوري به چشم مي‌خورد. سازمان ليگ با استناد به اظهارات يكي از بازيكنان تراكتورسازي كه متهم به استفاده از مواد نيروزاست، صاحب جمعي را به جمع مربيان منشوري افزوده است. براي پي بردن به صحت اظهارات بازيكن مذكور، پرونده صاحب‌جمعي در كميته ضددوپينگ فدراسيون فوتبال در جريان است.

7 - ساكت الهامي: سرنوشت حضور كوتاه‌مدت الهامي (به عنوان نزديك‌ترين مربي يك دهه اخير به فيروز كريمي) در مس كرمان با قرار گرفتن نام اين مربي در سياهه مربيان منشوري مبهم به نظر مي‌رسد. او كه به‌عنوان دستيار صمد مرفاوي در تيم مس فعاليت مي‌كند از صبح دوشنبه و به بهانه مذاكره با مديران نساجي قائم‌شهر در تمرينات حاضر نشده و از محل اقامتش اطلاع دقيقي در دست نيست.

مديران منشوري
منشا قرار گرفتن اين هفت مربي در دايره مربيان منشوري را بايد در اعتراضات بازيكناني كه براي رفع ابهامات به مرجعي بالاتر از فدراسيون فوتبال احضار شده‌اند جست‌وجو كرد. تحقيقاتي كه پس از اعتراف بازيكنان دوپينگي به عمل آمده يا شكايت بازيكناني كه توسط بعضي از مربيان مورد سوء‌استفاده مالي قرار گرفته‌اند در نهايت به تهيه چنين ليستي انجاميده است. در همين قاب از گوشه و كنار خبر مي‌رسد پس از تحقيقات وسيع اين مرجع خاص نام مديران دو باشگاه ليگ برتري و يك باشگاه دسته اولي در فهرست مديران منشوري قرار گرفته است. دوران مديريت ناصر شفق، مديرعامل سابق تراكتورسازي و حسين زمان، مديرعامل ابومسلم به حكم سازمان ليگ و ستاد منشور اخلاقي تا اطلاع ثانوي به پايان رسيده و پرونده محمدحسن انصاري‌فرد مديرعامل باشگاه راه‌آهن براي تكميل تحقيقات در دست بررسي است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.